onsdag 21 mars 2012

Back in business

Hoppeti!
Arbetet med Inlämning 1c som är en gruppuppgift har tagit mycket längre tid än beräknat. Inte för att det var en speciellt stor och svår uppgift, men vi gruppmedlemmar har haft dåligt med tid samt få tillfällen där vi har träffats. Detta gör att jag reflekterar allt mer på att "tvinga" distansstudenter att jobba tillsammans.

Jag tycker att det har varit givande att jobba ihop med mina gruppkamrater. Det har gått smärtfritt, men det tar verkligen mycket tid ... eller i vårt fall ... utdragen tid.

Till vår hjälp har vi använt oss av Google Doc för att kunna skriva i ett gemensamt dokument. Jag har tidigare använt mig av Google Doc men aldrig SAMTIDIGT med andra. Det var en häftig upplevelse att se hur dokumentet tog form, dels när vi alla skrev i det, men även när jag återvände till det och så att andra jobbat i dokumentet. För att kunna kommunicera med varandra har vi använt oss av Adobe Connect som också har fungerat bra.

Nu känner jag mig i alla fall redo att ta mig an de uppgifter som ligger framför mig i kursen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar