onsdag 29 februari 2012

NGL 2012

Hoppeti!
Då var man  hemkommen från NGL 2012 som var en konferens som behandlade "framtidens lärande". Det var väldigt trevligt att få leva i den här bubblan ett tag och det tar nog ett tag innan jag hinner smälta alla intryck och veta var jag ska göra av dem.

Mycket inom framtidens lärande verkar handla om mobilitet och OER vilket är något som jag välkomnar. En annan sak som jag nappade på är hur man börjar använda sig av screencasts för bedömning av studenters uppgifter. Resultat visar att studenterna dels uppskattar att få höra lärarens röst vid feedback istället för att bara få det skriftligt men att man även har möjlighet att samtidigt som man pratar till studenten har möjlighet att visa upp dokumentet.

Jag är nog återkomma med fler intryck från NGL 2012.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar